En ze leefden nog lang en gelukkig... oost west th - Reisverslag uit Gendt, Nederland van Linda Peters - WaarBenJij.nu En ze leefden nog lang en gelukkig... oost west th - Reisverslag uit Gendt, Nederland van Linda Peters - WaarBenJij.nu

En ze leefden nog lang en gelukkig... oost west th

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 Juni 2012 | Nederland, Gendt

Wow daar lig je dan... In je bikini aan het zwembad en wanneer ik naar rechts kijk een prachtig helder blauwe zee. We zijn aangekomen bij onze laatste bestemming: Koh Tao, ook wel turtle eiland genoemd, het duikeiland. In een bungalow vieren we onze vakantie die dik verdiend voelt na 4 maanden ploeteren, zoeken, organiseren, prachtige trekkingtochten, wonderschone natuur, inpakken, uitpakken, ruzie maken en angstzweet uitstaan tijdens de verschrikkelijke busritten. Maar naast al dit hebben we de laatste week nog een aantal dingen meegemaakt in Hanoi...

Na de bergbeklimming wilden we graag relaxen op een bootcruise in Halong Bay. Een bekend gebied op zee waar vele rotspartijen uit de oceaan springen. Genieten en uitrusten op een boot. Helaas dachten 16 Engelse jonge medepassagiers hier anders over.
Korte opsomming: Roken aan boord, plassen van het deck, al het vuil van je af gooien, eten stelen uit de keuken, 10 flessen wiskey nuttigen en wietjes roken... En zodra men erop werd aangesproken kwam de: "but it wasn't me, i didn't do anything" om de hoek.. Een grote ergernis, maar ach ja na een aantal uur raak je eraan gewend en werden we al snel bemiddelaar tussen de jongeren en de gebeten tourgids mr. Ken. Het grote voordeel van dit alles was dat wij alle voorkeur kregen op de hotelkamers, zitplaatsen en keuze voor eten. De bootcrew vond ons ook erg aardig en dit resulteerde in een gezellig avondje karaoke haha.. Tevens hebben we tijdens ons verblijf op het Cat ba eiland de allergoedkoopste massage en pedicure gevonden (het was geweldig!) en werd ons boottripje een stuk relaxter. Al met al hebben we er samen een gezellige 3 daagse boottocht van gemaakt en waren niet de Engels maar wij diegene die als eerste van de boot doken omdat ze bleven kibbelen wie er nou als eerste zou gaan. Hoppaaa...

Bij terugkomst in Hanoi hebben we ons buikje goed volgegeten bij een 'onbeperkt eten-buffet'. We werden vergezeld door een gepensioneerde 65 jarige Fransien die tot onze grote verbazing zo ongeveer het hele buffet in haar eentje heeft leeg gegeten. Ze bleef maar opscheppen.. "want ja ik eet normaal alleen diner, verder eet ik overdag nooit zoveel.." Uh oke:) Een verschrikkelijke plensbui zorgden voor nog meer verbazing. Wegens lekkage in de kamer was mijn bed nat, maar dacht de hotelkneus dat ik het zelf had gedaan?! Dit sloeg natuurlijk nergens op en mede door de slechte service waren we bij het uitchecken niet bereid het volle bedrag voor de kamer te betalen. Hier was de hotelkneus het niet mee eens, sloot ons op in het hotel, trok Lisanne haar tas zowat aan gort en bij tegenstribbeling sloeg de beste man mij zelfs met het hangslot!! Tot grote ergernis smeten we het restant van de rekening naar de hotelkneus, forceerde de deur en hebben nog een half uur verbaasd in de taxi naar het vliegveld gezeten. Wat een achterlijk tandwiel....

En ploep daar sta je in 1,5uur weer op startpunt van je reis. Bangkok. 4maanden lang doe je je best om rond te reizen en in 1,5u ben je weer terug bij af. Bijzonder!

Nog even hebben we getwijfeld om met het vliegmachine door te gaan naar Koh Tao, maar de inhoud van onze portemonnee vond een betere bestemming: shoppen op Koh San road! Shirtjes, broeken en wat kleine souvenirs om vervolgens met geknepen billen in de nachtbus te stappen. Het verhaal ging namelijk dat er tijdens de lange busreis kleine Thaaien zich verstoppen in het bagageruim en zich daar prima vermaken met de inhoud van de bagage. Het klopt, het is gebeurd! Gelukkig was het niet onze bus waar spullen uit de backpacks waren verdwenen, maar een andere bus. Opgelucht haalden we adem, maar bleef de rit bizar. Midden in de nacht mochten we de bus uit voor het diner en werden we 2u later bruut wakker geschreeuwd dat de passagiers naar Koh Tao er onmiddellijk uit moesten. Gehaast werden we met tas en al de bus uit gegooid aan de kant van de weg, 20min later opgepikt door een vrachtwagen en weer gedropt op een plek waar we onszelf 2uur mochten vermaken voordat de 3uur durende ferrytocht begon. Een kleine kanttekening, als je binnen wilt zitten op de boot moest je nog even 30bath betalen:s Niets had weg van de snelle catamaran die we hadden geboekt, dus de ticketman krijgt nog een bezoekje. 3 uur later zeiknat aangekomen waren we dan eindelijk op Koh Tao.

Een prachtig 3 sterren resort bungalow uitzicht over zee en een geniaal mooi zwembad voor de verkoeling. Door een goeie deal kunnen we hier de rest van de week verblijven voor zo'n ?12,50 per nacht. Wat wil je nog meer... Zon?!

Zon hebben we gehad en dat is zeer waarschijnlijk ook gewoon te zien aan de bruine koppen. Yoepie! Na een eerste dagje zonnen hebben een deel van het eiland verkend. Onze bungalow zit namelijk in het rustige gedeelte van het eiland en willen we mensen om ons heen moeten we 15min wandelen. Direct vielen we met de neus in de boter: winkeltjes = shoppen als een malle, tapas en nog meer lekkere restaurantjes. Dat wordt smullen! Daarnaast werd onze aandacht getrokken door zeer grote vrouwelijke figuren maar dan een beetje anders. Welkom bij het Ladyboys café. We werden uitgenodigd om 's avonds hun show te bekijken en dat was me een spektakel. Omgebouwde mannen in schaarsgeklede vrouwenpakjes dansend op 5cm hoge stiletto's prachtig in ritme en swingend op de beats van Madonna, Britney Spears, Toybox en Beyoncé. Ik heb m'n ogen uitgekeken en heb diep respect voor de wijze waarop ze met hun voorkomen omgaan. Wat een top wijven!!! En we zijn er wel 3 avonden geweest omdat het zo leuk was. De dames konden dit wel waarderen met name bff Gwendoline die nog best een dansje kon maken hoewel dit in het begin anders leek haha;)

Op Koh Tao hebben we ook een steentje bijgedragen aan het behoud van de natuur. Met Crystal divers hebben we eerst een dive site cleaning gedaan: met een prullenzak aan je vest alle rotzooi van de bodem halen. Denk aan plastic, kleding, flesjes en andere spullen die niet tussen het koraal thuis horen. Het schattigheidsniveau werd ook opgekrikt; Duikjuf Suki liet me een flesje zien. *kiekeboe* Er zat een schattig klein visje in en ik keek hem strak in de ogen aan met zijn mooie huisje haha! Geniaal. De hoeveelheid rotzooi was groot, een slecht teken, maar ook weer goed. Opgeruimd staat netjes:) De tweede Eco-activiteit was de Junkyard rebuild. Crystal divers heeft enige tijd geleden stellages op de zeebodem gezet om de koraalgroei te stimuleren. Eens in de zoveel tijd moeten de stellages na gekeken en schoongemaakt worden. Het was een leuk klusje onderwater pvc buizen in elkaar schroeven en rechtzetten. Met handschoentjes gingen we te werk en werden we zo af en toe vergezeld door visjes die een kijkje kwamen wat we toch allemaal aan het doen waren. Ik heb er van genoten!

Deze duikervaring smaakte naar meer. We hebben nog 2 fun duiken gedaan.
- 30m diep rondom een rotsblok gezwommen en zorgen dat we duikinstructeur en bodybuilder Scott niet kwijt raakte omdat de vreselijk irritante Italiaanse wijsneus overal met de neus bij zat. De vissen en kleuren vielen iet wat tegen, maar mijn liefde voor Nemo blijft aanhouden!!
- Duik rond de 50m lange gezonken marine boot Sattakut, binnen in het schip gekeken en veel grote vissen gezien. Het was een goede afsluiter van onze Aziatische duik experiance. Oortjes, jullie hebben weer even rust en tijd om te herstellen dan kunnen we Nederland de onderwaterwereld gaan bekijken:)

De allerlaatste dag op Koh Tao, tot dusver de allerleukste en meest omvattende dag! Een grote glimlach op m'n gezicht als ik eraan terug denk. Met een 4wieldrive quad hebben we het eiland verkend. De steilste routes waar we met geknepen billetjes de heuvel op en af croste, prachtige uitgestrekte stranden en een geweldig uitzicht over het eiland vanaf een van de hoogste topjes op Koh Tao. De verfrissende duik op strand Aow Leuk (jeetje wat leuk!) werd beïnvloed door 2 puberaal gestoorde NL boys en zij vergezelde ons tijdens een heerlijk broodje hamburger met frietjes. Bij terugkomst deed de quad het nagenoeg niet meer: *oeps* een lege accu omdat we zo slim waren geweest om de lampjes aan te laten staan hihi;) De volgende bestemming bracht wederom een prachtig uitzicht en daarnaast een 'eerlijk' gepakte snorkelset om nogmaals de gekleurde onderwaterwereld te bekijken. Ge-wel-dig!! We werden omringd door allerlei gekleurde visjes, komkommers, slakjes en koraal.
Heelhuids hebben we de quad en onszelf teruggebracht, tijd voor het laatste avondje stappen! Eerst een mals gebakken visje onder het genot van een rood wijntje gevolgd door een fanatiek en verfijnd staaltje vak-vrouwschap: onze laatste show. Last best was het zeker, met nogmaals de complimenten voor de dames! En het ladyboy festijn ging nog even door toen we in de kroeg belandden. Een hip dansje met mijn paraplu-vriendin terwijl haar twee vriendinnen ons dronken voerden met emmertjes wiskey! Niets heerlijker dan met een vrouw dansen, voorheen man, waar jij niets van hoeft en zij ook niet van jou... De vrijheid, de openheid, ik hou ervan!

Helaas kwam ook aan deze avond een einde, afgesloten met ons geheimpje en de volgende ochtend een kater klommen we op de boot terug naar Bangkok. 2 dagen shoppen, alles in de tas proppen en als de wiedeweer in het vliegtuig terug naar Holland hoppen... En ze leefden nog lang en gelukkig;)

Lieverds ik ben weer in Nederland en hoop jullie snel te zien.. Sjeem en dit waren mijn avonturen in Azië 2012. Ik heb genoten van alles!!

Wat nu weer:
- De mini berg bewandeling in het national park bracht in 30min meer zweet dan de 3 daagse beklimming van de Fansipan. Helaas kwam dit door de benauwde weersomstandigheden en liepen mijn zweetkraan leeg. Helaas haperde mijn knie wederom.. Toch maar een bezoekje aan de dokter bij terugkomst!
- De klap met het hangslot nog een week later te voelen is in mijn pols!
- Lieve mug. Mijn ooglid bevat dermate minder bloedvaten dat ik niet begrijp waarom je me juist daar prikt! Nu heb ik een dik oog...
Ps. Wil je je vriendjes vragen of die me ook met rust willen laten. Ik heb namelijk geen zin in witte littekens op mijn mooi gebruinde benen!
- Wij onze dierenliefde weer de vrije loop hebben gelaten: gevangen kakkerlak die de mieren vervolgens hebben opgegeten. Verdronken en vermoorde spin van 10cm groot en een platgereden kikker.
- Wist je dat een Engels achter je aan komt rennen en bijna gaat huilen als je haar blote billen foto niet wist omdat ze als een halvegare tegen je loopt te schreeuwen. Aanleiding: Lie en ik zitten aan een tafeltje in het café, de kroegentocht komt langs. Meiden dragen broekjes waar de bips onderuit komt die dus vervolgens in ons gezicht wordt geplant omdat men uitbundig OP de tafels danst waar wij AAN zitten. Ok dan vraag je erom en kan de billenfotoshoot beginnen;)
- De mensen van de kroegentocht soieso triestig en puberaal gedrag vertonen, droog seksen midden in de kroeg en het raar vinden dat wij niet elke ochtend wakker willen worden met een immense kater. Ik pas:)
- Ik sinds 12jaar mijn eerste meisje-meisje bikini heb gekocht met zo'n sexy broekje met van die strikjes:)
- Het volgens Lisanne maar beter is dat ik op vrouwen val anders was ik al 10 keer zwanger geweest. Sorry ik kan er niks aan doen dat ik niet zo goed ben met de pil!
- Malle scootie ook aanwezig was bij het hotel en de hele dag rondscheurde met zijn scootmobiel rond het zwembad... Frietje??
- Flauwe grappenkanon: Ladyboys het liedje 'If I were a boy' laten uitvoeren tijdens de queensshow!
- We zijn op de grootste markt in Azië geweest en het was druhuuk..
- Maar we wel heel veel leuke souvenirs, kleren en schoenen hebben gekocht
- Onze laatste ervaring met Thailand helaas ook genaaid was. De tourman besodemietert je waar je bij zit en durft wanneer je hem opbelt om verhaal te halen niet op te nemen. Oke dan niet, dan verbouwen we je winkel toch:) lekker voor je!
- Lisanne gewoon zelf haar nagellak bijwerkt wanneer tijdgebrek zich aandient.
- Je prima in je onderbroek op straat kan zitten om je massage comfortabeler te maken.. Zorgt alleen wel voor giebelende Thaaien;)

• 06 Juni 2012 - 06:44

Jose:

Wow mooie afsluiting op je grote avontuur! Nu weer lekker home zweet home, en in je eigen bedje slapen! Nog een kleine jetlag gok ik?
    Welkom thuis! Tot snel! Liefs xxx

• 06 Juni 2012 - 09:52

Je Tante Uit Huissen:

lieve lin we vonden je verhalen weer super. na 4 maanden eindelijk thuis.geweldige ontvangst schiphol duurde wel ff voordat we een glimlach van je zagen. maar eindelijk verscheen je door de deur met je bepakking en stroomde ff tranen van blijdschap om je weer in de armen te sluiten .de terugreis naar gendt waar we metten zijn allen lekkker hebben gegeten nou lin welkom thuis van ons allen een dikke kus xxxook van je opa uit huissen

• 06 Juni 2012 - 11:02

Krista:

Lieve Lin, hopelijk tot snel weer, geniet voor nu maar even van die heerlijke oer-Hollandse regen. :P XXX

• 06 Juni 2012 - 14:14

Daisy:

Hoi, welkom in Holland! Genoten van je laatste verslag. Hoop je snel te zien. Welkom thuis!!

• 06 Juni 2012 - 17:32

Paps,mams En Ilona:

Je hebt er een mooi eind verhaal van gemaakt. We waren blij dat je veilig geland was en dat jullie door de deuren kwamen. Bep en Coby.

Dikke kus van ons.

• 07 Juni 2012 - 07:52

Anjo:

Linda, welkom in Holland en in t pitoreske Gendt. We hebben genoten van je AVONTUUR SUPERRRR Tot gauw xxx

• 07 Juni 2012 - 20:22

Janneke:

Linny aka BEP. Heb weer genoten van je heerlijke verhalen!!
    Tot zaterdag!!:D:D

xx